8 Temmuz 2016 Cuma

BİR HAYAT BİR ANI





ANI 8
8 Temmuz 2016

Güney Afrika  Zulu bölgesindeyim.
Her türlü zorluğu yaşayıp atlattıktan sonra  Drakensberg’e ulaştım. O kadar zorlanmışımki Zulu kültürüyle ilgili okuduklarım aklımdan çıkmış.

Drakensbergte Sani Pası geçip Lesotho’ya geçeceğim. Dolmuş bekliyorum  genç bir kadında çocuklarıyla bekliyor sordum doğru yerdeyim. Ama çocuğun yanağında faça var kaza geçirmiş diye düşündüm. O da ne karpuzcunun, karşıdaki lokantanın garsonun , diğer münübüs şöförlerininde yüzleri  façalı. Kavgacı bir bölgedeyim  birbirlerini kesip durmuşlar derken kadına sordum. yüzüne ne oldu diye ve hikayeyi  hatırladım. Doğan çocukların hepsine büyükanneleri tarafından faça atılıyor.Zulu kültürü Yakışmış ama. Kadın bu son nesil bundan sonra kilerde olmayacak dedi.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder