16 Şubat 2017 Perşembe




15Subat 2017
Zigri karanlikta kucuk bir garajda durduk.yolun otuz alti saat surecegini zannettigomden nefeyiz diye soriyorim dumai mi hayir diyoalr.ama her kes indi sofor bemode buyut etti disari.bir kac kisi haric her kes gelen araclara binip gitti.
Sutekli kpnusuyorlar ne desem evet diypalr.on dakika kan ter icinde cenelledrltikten sonra daiye geldigimizi anladim.
Sumattafa surekli bilgi korliligi yasiyorum.
Anladigom kadariyla benimle birlikte bekleuen dort kisi daha ferri bota nonecek.
On bes dakila beklefik.bu atafa gimagardiki bayiliyorim gunum aharidina tamik olmaya.
Feyahatin en hos taraflarindan biri zamana tanik olmak..gun agariyor dolunay gun batiyor....
Eski bir dolmus geldi bondik on fak sonta baska bir idola otobus ajantasinfa indik.baska insanlarda varbekleuen.
Ferty melaka diyorum bir evey bir hayir diyorlarr.
Sinirlendim caddenon katsisonda bekleuen gorunusunden ingilizce bildigoni tahmin ettigim delikanliya defimi anlattim
Getcektende ingilizce biliypr
Dedi bes yiz meyre iletde ferty tiket oficivar.
Bir motosikleyliye on bin rupi vardim beni ofise nirakti.
Bir saat varmis acilmasina.
Ma gizel banilya kokusunu takip etogomde yeni acilmakta olan padyaneyi nildum.gorunuslerone aldais dirmustum
Tanidik gorunudler ama davomsiz yatlar.
Bir kac kek secip yan tatafta yirmidort saat acok olan indo matkeyten guzel nir kahve alip ferry ofosine dondum.dokakta tek tuk endonezyali netelisinnn diyip duriyor.
Hic keyfomyok suratimi asip yola devam ettim
Bilet ofisi acildu saat dokuzdaki hizli bota uc saatlil yplculuk icon uc yuz bin ripi odedim.
Kahve guzel kekler eh isye.lokal yoyecekalaudimdaha oyiydi.
Bir de ne goreyim benim idola turozm ogidinde biraktigom endonezyalilar bir servislegelmrxmi.
Megetse ucreysiz srtvis vstmis buraua.
Bem acrle aymis.endonezyafa zaman agir isliyor.
Neyse fertye gidecek servise dolustuk.
On dalia sonra sahildeyiz.sevomsiz buldigim dumai endonezyafski son duragom.
Soyle bir arkama baktim..
Vedaladtim endonezyayal.
Tuhaf tuvaletleri horoz dogusleri hep evet demeleri isatet patmagiyla isarey efedikleri Endonezyayabeda etmekk.huzunlendim yaa.
Balide islamin esamesi yok kalimantan silme isalm.bir kent nambaska bir ulke samli.o kafar fark varli nolge kulturleri inanislari atadonfs.
Kimi yerler tamamen hiristoyan ve conkultiru.

Endonezya endonezua yetleri silmekyen adindiran ayakkabiyla iceri girilmeuen amamadalari sehbalari lavoba aunalari bok gotuten endonezya.
Yabanciya sumayra disinda her yetdesaygi gosterilen endonezya.
Uc hafta diyordum iki ay kaldim.hep oyle oluyirmus sirt cantali gezginler kimilwri aylatca kalirken kimileri yetlesiyor.
Talk pudrasinin hem pisikletde hem kadonlarin yizlerinde gordugum endonezya.
Copletele barisik copletele yadamayi icine sindiren endonezya.
Kalimentan sulavasi timor flores java sumatra derken ucaktan korkan ben her hafta en az bir ucus aldigim endonezya.beni ucurup duran endonezya.
Veda anlarinda hep guzellikler hatirlanir.guzel insanlarin guzel ulkesi endonezya hoscakalll.

Uc saat sonra Melakafayim.iskele sekir icinde bes dakika yurudum china towndayim.en az on yete baktim yoluma cikan ama lonlynin onetdigiriver weiw hosyeli bulamadim.onun yerine river one buldum.
Begensim.ev havasinda temiz yataklar havlular...
Ustelik tetasi nehre bakiyor.aslinda nehirkiyisinda ama sadece bir kafe var nehir kiyisinda diget bonalarnehre bakan kapilarini kitlemis.
Kahvalti icinde otuz ringit.hemen dorm yataklarindan birini aldim.bir firansiz genc kiz vat odafa.yarin ayriliyor.tombul res gorevlisi amelya mutfagi kullanabilecimi soyledi.
Sehri cok begendim.
Sirtcantami hirakip dus alip ustumu degistirdim.iki gun iku gecedir yoldayimuykusuzum.
Datara pahlewan avm sindeki supermarjetten domates peynir ki sahane comti from avusturalya.vs alip otele dondum.
Uber yaditim isvicreli beni bekliyor.
Tirkiye ile ilgili daha dogrusu etdoganla ilgili anlatti durdu.adam etdogan dedikce sinirleniyor.nadil boyle bir afami barindiroyorsuniz.
Metak etme uzun surmeyecek dedim.velhasil bir saat konustuk.yaptigi sahanw yemekten ikram etti.
Son olatak katilmiyorum sana bu afam kalici yillatca gor bak diyoncehass deyip vefalastim.
Fransizla bir kac kelam edip swkiz gibi yattim.peynirin tadi hala damagimda







Yaww bu ordekleri otobusun ustunden infirdoler.on iki saar boyle cuvalda gelmis zavallilar.cuvali oyle bir delmislerki sadece kafalar acokta nefes aliniyor beden icerde hapis.insan isi degil seytan isi











16 subat 2017
Nehir turu bile cekici.
Melaka cinli nufusun agirlikli oldugu bir kent.
Tarihi bolge ozellikle cin mahallesi kucuk cin.
Yan mahalle kucuk india hakkattende danki hindistandasiniz.
Malay gormek zor avrupalo turis bangledesli calisanlar cin restoranlari hkntliler biz bizeyiz sokaklarfa.
Jonker  caddesi aksamlari ve hafta sonu boydan boya seyyar lokantalar seuyar saticilar tatafindan tutulmus.
Asyanin bu cadde marketlerine bayiliyorum.laostakileri daha cok sevmistim ama melaka da badkabir guzel.cin kulturune kaymis bir matket.
Subat cin yolbasisi kabul efildiginden ve sunat netdeyse resmi tatil oldugimdan cinli turist het yetde.
Bu gun yine cesitliligine aldanip cok kalabalik bir cin lokantasimdan oldogim kekleri bir isirip cope attim.disi kek ici etlibaharatt.iggg.
Bu son olsun.
Uberle amelya beni bekliyor.yemek yapmislar ikisindende bire tabsk aldim.cok lezzetli.hizla kilo aliyorum.amelya beni markete goturdu motodikletiyle biraz yesillik ve yumurya aldim.
Amelyaya bir bilezik diget teizlikcikafona tasli yizuk hediye ettim.hepimiz mutliyuzz
Uber seket hastasi srker gibi bir afam.her yil gelip en az uc hafta kaiyormus bu otelde.evi gibi buzdolabindakilerden cogu onun.

Sumatradan sonra surekli gulumseyen biri oldim.imi gin ditordimama bes gun dort gece kalmaya katar vetdim.yemrce icmece uyumaca.ohh
Odada yanlizim klimayi gani kendime gote auatliyorum.evim evim guzel evim du.








Asagda gekdigim otobus


Nehir balkonumin onunden geciyor.ayriladim yok.iki kent ziyatetini ptal ettim

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder