14 Şubat 2017 Salı

13Subat 2017
Koca kumsalda sakin koca bir gun gecirdim.
Oglen yemegi icin yolacikip halk otobusuyle taluk dalama gittim.
Dun kapali olan benim lezzetli lokanta acilmis.ana baba gunu.
Pirinc pilavi nefis kac gundur sabah aksam balik ve sebzeyle pirinc yiyorum.oryalama yirmi besbin.baluklarcesitli amaben kurutulmusbalik tecih ettim.bir kez tunayedimamageneldetinanin tadini sevmiyoeum.
Ess cumpur dedijleri joleli  meyve suyu guzekdu.bir pakette ondanalip  yoldaotpbusubeklemeye basladim.
Delikanlinin biri hic teklifaiz burdan arac gecmez bosuna beklemeyin diyince giristim adama.ucgubdyr buradan gidiyorum dott.nerene yariyorbeni yaniltmak.
.....
Cocuk ozur dileyerek uzaklasti.
Geldigimuzunsacli soforun yanimda durdu amaters yonegidiyor.
Donecegim bindedi.
Bu kezyanimda ucbn rupibozuk var sinun hevesini kursaginda birakayomdefom.
Sehri dolana dolasa yiklari zemine koyatak yavas yavas gezerekten otelein oldugu yolda durdu.zaten biliyor bindigim yeri.
Uzattimuc  bini gulduler itiraz rymedi.
Yolun karsisindaki okulun lise ogrencilwri miss miss diyw laf atiyoe.gittimyanlarina bu kezda konusmuyor utanarak saklanip guluyorlar.
Ogretmenlwri geldi.sohbet ettik.adadaki okullar ailelee tarafindan isletiliyor parali yani.
Ogretmenlerin parasoni ogrenci velileri oduyiemus.
Yine sagimda solumda bemo lar motosikletliler yuz bine goturelim sehre diyor.
Sevumsiz buenin insaninin tavirlari.
Tarus beni bekliyirdu  uarin icin bana lasim ayarlamis seksen bine saat birde  gunung sitoliye.
Yesekkur ettimelbiselerimdenbirini esine hediye ettim.bu ucuncu esi ve dedesi eskiden hiristiyanmis sonradan musluman olmus.
Ha bire islamin guzelliklerini anlatiyor.islamerkeklee guzel diyince kesti boburlenmeyi.
Aksam yine dokunay yine bira yine gokyuzuyle yeryuzu arasinda huzur dolmaca.
Bayildim sessizligine kumsalina dalgali denizine vizem dolmasa kalasimvar bir hafta.



Karsiladtigim en durust sumatrali kafe sahibinin sahane oglu arhann


lagundry beach son gun huznu

Agaclara baska cicekler asiliyorlar.



14Subat 2017

Erkenden yatinca erkenden kalkiyorum.
Sumatradaki son konaklamam.gun agarirken denize girmek hele yagmurda ne guzel.
Tarus gozume bakiyor yiyeyim iceyom para birakayom diye.
Omletle kahve ismarladim.karisi elbise icin resekkur etti ama ne nursuz bir kadin.bir kete olsun gulumsedigini gormedim.
Hava bulutlu tam yuruyus havasi.
Humsalda bir saat yurudum dondugumde tetlikler yok olmus.eski terliklerime kim talip olmus olabilir.
Neyse aramadim fazla telikle yetindigime sukrettim.

Dus alip cantami hazirladim.
Saat birde arac geldi o da ne.her sehre i digimde bana yalanyanlus bilgiler veten lavuk direkdiyonda.
Ikimizde katila katila guluyoruz.kadere bak diye.
Halbuki dun ajsam tarusun kuzeni ben goturecegim sizi diyordu simdi bu cikti ben goturecegim sizi diyor.aracta birbirinden sevimsiz dort kisi daha var.
Bu kez hic konusmadim cevap vetmedim.yeniden ustume basima dokunmasinlar diye.
Taluk dalama gelince ayni restorandan sebzeli pilav balik paket yaptirdim.garson kizlarla vedaladtim.
Dondugumde sofor yine degismis bizim sahtekar piskin piskin siritiyor.
atacin arkasina gecip uzandimtaa taluk dalama vatana dek.

GUNING SITOLI ilk vardigimda kahve ictigim nazik adamin kafesinde indim.hemen karsidan vapur bileti aldik yone 66bin rupi.
Kahve biskuvi etrafim sarildi.her kes konusuyir .karsilik veriyorum ama yorgunum.
Yine gemideyim.bi kez ranza yok koltuklar konforlu.tuvaletler kisacasi otyam temiz ve gemi yeni
Hava o kafar guzelki ust kattaki tetasa ciktim.yildizlar ay  sahane.
Uykuzuz ama keyifli on saatin sonunda sibolgaya yanastik.
Kadinlar bir tela yine aynalar cikti.saclar yaglandi yuzler yaglandi kiloluk talk pudrasi yagli surata boca edildi fazlasi alindi rujlar suruldu.guzel olundu.
Cocuklatda firsat buldukca ayni malzemeleri caldilar suratlarona..hostu yani.
Iki aylik endonrzya seyahatimin son vaur yolculugu.



SIBOLGA YENIDENviktorya gemisi


 Deniz feneri tusinamiden dag cokmis.dibonde caliliklar yesillikler var




tusinemiden bu kiyi tamamen yikolmis.bir tek tarus oteli yenileyebilmis




 Taluk dalam
 Taluk dalam bemoya halk otobusu diyorlar.silme ogrenci ve esya dolu
es campur.lezzetli
viktorya gemisi


Sahane bir yolculuk.konfor sifir ama manzara essizdi

Garajin hemen katsisindaki roolinn cafede bes saat gecirdim.su duriani bir deneyefim gitmedem dedim demez olaydim.dondurmasini ismarladm.iyyy berbat mifem bulandi.gorunus guzel ama tat ve koku berbat.
Patates kizartmadi iyiydi.yemek icin gizlice iki dukkan asagidaki warunga gittim.kuru balik pilav senze sahaneydi.uc koyu kahve ictim ama hala iykum var.otuz alti saatlik yola cokiyorum.yolculugumun son otobus yolculugu.
Malezyada adada bir hafta dinlenip istanbula ucuyorum.
Kas aldirmaya yakindaki bir salina gittim ana baba gunu.
Beklefim sirami ama kadin derimife aldi .neyse kofor de gormus oldum.
Ogtemciler yolda durdurup interwew yapabilirmiyoz diyor.ok diyorum.biri vidyoya cekiyor biri soru soruyor.
Komiilk.
Buradan niada gideken beni vapura borakan riksaki bir ni vapurda larsiladi.
Acik go otobus terminaline onunla geldim o da ne sapkami kapan soforde etrafta.her kes tanidik selam verip elimi sikiyorlar.

Oruz alti zannediyordum meger in iki daatmis. saatlik dumai otobusu yuzkirk bin rupu.
Gece dort civari bakalim ne yapacagim dumaide.otellete naktom internettw otuz dolarin altinfa otel tok.



Garajin karsisindaki rollin kafe.dunya harikalarini yazmislar duvara.istanbuldan aya sofia

Durian dondurmasi.aman haaa



Kuafir salonu kadinlar guzellesiyor

ozledigim patates kizartmasi




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder