9 Şubat 2017 Perşembe

BIR HAYAT BIN BIR ANI

10 subat 2017
Hesabi odeyip kshvslri yapmadan saatedi kirk bes botunu yakaladim.
Giderkensekiz bon odedimdonuste on bes bin odedim.
On bes turisy vatdi botta.
Samosir adadinda hizurlu iki gun gecirdim.
Nias adasina gitmek icin parapatta yol ayriminda sibalga otobusunu bekliyorum.
Kucuktemiz bir kafede kahvalti yaptiSumatra bitki oryusunakimindan dinyanin en zengin bolgesi.2005 yilinda tusinemi ve deprem en az atmis bin can almis bu hayati kotu etkilemis.
m.bir saat sonra otobus geldi.daha dogrusu minubus ustunde bir motosiklet bagli.ontarafa otutdum oturmaz olaydim yanimdaki kadin bir sirnasik bir geveze cikti.bir taytimi bir bilezigimi bi kupeleromi cekistiror bana vet diye.
Sofor kapri sapkami benim benim diyor.bir vatalim sobolgaya nen sana gosyerecegim benim benimi.arsiz.
Kadina isaret paagimi sallayatak oldururum kadin seni deyince toparlandi.ama sevimsiz sesi yolumun bitimine bir saat kalaua kafar devam etti.
Alti saat sonrasaat dortte sibolgadayiz.her kes elli idedi ben yetmis.tuz  diyordu yetmise anladtik.
Siry cantami aldim sofor sapkamla yok oldu.
Sapka lazim faha on bes gunum var gunes altonda.muvavin bilmiyorum gitti diyonce polise gidiyorum dedim.bozom sofoe sapka basonda oryaya cikti aniden.
Kaptim sapkami arsizdan.
Sumatra guzel insanlar pek arsiz.benim yolda karsilastiklratim.
Bir moto taksiyle iskeleye gittom.aksam sekiz ve onfa vapur vatmis srkizdekone bilet aldom.
Yolda gelirken  dumai transfet yazan bir yazi gormustim.
Iskeledeki hos tedtoranda kahve ictim valizi lokantadaki kizlara tedlim ettim bir kilometre yuruyip transferi buld.otobus yok carter taksi.telofonunu aldim.
Yolfa meyve suyi ictim.iki kez yagmura yalalandim.
Iskeleyr geti dondum.portta calisan kadom etkek toplastilar basima cat pat ingilizceyle kafliyoruz.
Aksam yemegimi etrafim cevrili laf kalabaligi atasinda balikli sebzeli pilavla gecistirdim.
Portta calisanlar acele etme saat onda gideceksonizbu gun tek vapur var niasa dedi ama ben insanlardan pek hislanmadigimdan.canti alip vedalastim.
Uzaktan goruyordum kocaman demir yigini bu gemileri ilk kez kullanacagim.yol on saatmis ve ekonomi  atmis alti bin rupi dory binde iskelede ofedim toplami yetmis bin.
Lonly planet ve bazigezginlet adaya bu vapurla gitmenin col romantik olduginu soyluyordu.
Zaten sonucak yolcylugindan bunalmistom ekpnomi aldom.
Iyi etmisim insan manzatalari guzrldi.
Cift basina dirt cocuk dusiyoe.
Ust katta oryada sactan yapilmis ranzalar numaralandirilmis ama yatak felan yok.
Birinci sinif mevkiye baktim yatiralanilen koltuklar var.
Ama ekonomiden memnunum yerimi buldum ama sac uzerinde yatmayi dusunmuyorum.canti ranzama koydum yanfaki uclu koltuga yayildim.
Sahimdan denizi gorebiliyorum yagmurda ne olacak dekwn su gecirmez perdeleri gordum.nitekim yagmur basladi hemen perdeleri kapadilat.bu kez gozum insanlatfa onalr banabakiyorben onlata.
Yol boyinca yagmur durur durmaz ben perdelwriactim ahali yagmurtda kapatti.
Is bolumu yapmis gibiyiz.
Muzik yok ilk kez bir toplu tasimda.gelirken dolmusyaki sevimsiz kadin muzigi sonina kadar acip oynafi durdu.amcasinin cenazesine gidiyormus.
Nwyse kadini unutmaya calirken onumdeki tek gozlu adam para isyedi.bi cakarom sana don onune diyince sorry miss sorry dedi.
Yani sumatralilarla yuz goz olnamaliyim.
Dolunayin guzelligine dalip Duman Sarkilari esliginde gozumu kirpmadan yolculugun buyusuyle gidiyorumkeyfim yerinde.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder